[93] Willem Bouwman













Fred Lammers is niet bang voor de Majesteit

door: Willem Bouwman

Fred Lammers, gepensioneerd journalist van het dagblad Trouw, schrijft al 45 jaar over het koningshuis en publiceerde er 75 boeken over. Met prins Bernhard tuigde hij de kerstboom op, met koningin Beatrix maakte hij persoonlijke momenten mee in Indonesi. Een gesprek over zichzelf, het koningshuis en de sterke en zwakke kant van de jubilerende vorstin.

Fred Lammers woont in Baarn, in het huis waar hij in 1937 geboren werd. Hij is ongeveer even oud als koning Beatrix en groeide op in de schaduw van paleis Soestdijk. Zijn vader was bestuurslid van de Baarnse oranjevereniging, maar Fred zelf onderscheidde zich vooral door zijn drang tot schrijven. ,,Opstellen maken vond ik prachtig. Terwijl klasgenoten nog aan het nadenken waren over een onderwerp, had ik al tien regels op papier gezet. Toen ik tien was, ben ik een blaadje gaan uitgeven. Het had een oplage van vijf exemplaren, het kostte vijf cent en het verscheen wekelijks. Ik schreef het met de hand. Mijn moeder maakte ...

http://www.nd.nl/artikelen/2005/april/30/fred-lammers-is-niet-bang-voor-de-majesteit-

Geen opmerkingen:

Bezoekers