[67] Nel Benschop
















(Den Haag, 16 januari 1918 – Arnhem, 31 januari 2005)


Speciaal voor jou

Wees niet wanhopig, als de hemel lijkt gesloten,
Als je van ieder mens verlaten bent,
Als je je hoofd zo dikwijls hebt gestoten
Dat je geen blijdschap en geen vreugd meer kent,
Als je verward bent in de leugen, het bedrog:
God is er toch? God is er toch?

Denk aan je doop. Toen heeft de Heer gesproken:
"Je bent Mijn kind. En of je wilt of niet,
al heb je elke dag je woord gebroken,
toch breek Ik Mijn belofte aan jou niet.
Ik zei het toen, Ik zeg het nu en nog:
Ik ben er toch? Ik ben er toch?

Voel op je voorhoofd: daar brandt nog het water
Dat teken was van Mijn verbond met jou.
Dat gold voor toen, dat geldt voor nu, voor later,
Al ben jij ontrouw, eeuwig is Mijn trouw.
Denk niet wanhopig:"God, wat moet ik nog?"
Ik ben er toch? Ik ben er toch?

Ik ben er altijd. Maar je moet Mij zoeken,
Ik zal je horen, voor je roept tot Mij;
Maar roep dan ook. Al lijkt je bidden vloeken,
Ik hoor je stem. Ik kom en maak je vrij.
Al is er niets dat in je voordeel pleit,
Mijn kind, Ik ben er toch. Voor jou. Altijd."

===

Nel Benschop, uit: Een vlinder van God

===

Geen opmerkingen:

Bezoekers